Medewerkers van Jan Linders in Roermond en studenten van Gilde Opleidingen testten maandag een nieuw bordspel: Future proof retail. Bedoeld om te leren wat je als supermarktmedewerker moet kunnen om klanten in de toekomst zo goed mogelijk te helpen.
Nederlanders houden van spelletjes. Dus toen er gebrainstormd moest worden over de vraag welke kennis de supermarktmedewerker van de toekomst moet hebben en hoe die het beste kan leren de klant van de toekomst te helpen, kwam al snel het idee van een bordspel. “We hebben samen met ondernemers en studenten bij elkaar gezeten om op een rij te zetten welke competenties iemand moet hebben”, vertelt Vivienne Curvers van het Retail Innovation Centre (RIC) in Roermond. De 4 categorieën van het spel zijn kennisvragen, non-verbale communicatie, lastige situaties en inspelen op behoeftes.
Het is de bedoeling dat het spel straks na lancering tijdens de Dutch Design Week bij alle Nederlandse supermarkten gespeeld kan worden door supermarktmedewerkers, bijvoorbeeld in pauzes.
Bron: De Limburger 24 september 2019