Studenten beoordelen winkelstraten Venlo op gastvrijheid

10 feb

Gilde Retail & Business Academy en CazaConsulting slaan de handen in elkaar om binnen een jaar een module te ontwikkelen voor de opleiding detailhandel. Deze vaste module moet studenten en het bedrijfsleven dichterbij elkaar brengen. De eerste case, de wedstrijd voor de meest gastvrije winkelstraat van Venlo in samenwerking met VenloPartners, was een succes en smaakt naar meer!

Docenten en studenten van de opleiding detailhandel van Gilde Opleidingen, zijn de stad in getrokken met een duidelijk opdracht: hoe gastvrij zijn de winkelstraten van Venlo? Door middel van mysteryshops, uitgebreide rapporten en aanbevelingen, beoordeelden de studenten de Gasthuisstraat als meest gastvrije winkelstraat van Venlo. “We merken dat leren in de praktijk veel energie geeft. Eindelijk mogen studenten eens zeggen wat zij ervan vinden.” Aldus Robert Wolters, accountmanager Gilde Retail & Business Academy bij Gilde Opleidingen.

Als winnaar mag de Gasthuisstraat een jaar lang met vlaggen en raamstickers laten zien dat zij de meest gastvrije winkelstraat van Venlo is. Daarnaast zet VenloPartners twee online campagnes op om de straat te promoten en is er 1.000 euro beschikbaar voor gastvrijheidsacties.

De studenten keken naar het straatbeeld, de etalages, de indeling en inrichting van de winkel maar vooral op: ben ik gezien en begroet, hoe word ik geholpen en welke aanbevelingen kan ik deze winkel geven. “Het is ontzettend belangrijk om juist studenten hiervoor in te zetten, zij zijn namelijk de shoppers én de collega’s van de toekomst”, stelt Marianne Driessen, ondernemer en retailadviseur (CazaConsulting).

De eerste case was zo positief dat de verschillende partijen zich hard gaan maken voor een vaste module om nog meer gemeentes, straten en centra te helpen om gastvrijer te worden.