20 april 2017

In Roermond, Venlo en Weert hebben de afgelopen weken On Stage-beroepenfeesten plaatsgevonden. En met succes! Op de site van On Stage stond te lezen: “We zijn erg trots op hoe de jongeren het hebben gedaan, hoe ze zichzelf voorstelden, in gesprek gingen, vragen stelden en er serieus en gemotiveerd mee omgingen.” Ook de Doe Dagen van Roermond en Venlo (die van Weert is pas eind mei), waarbij vmbo-leerlingen op bezoek gaan bij de bedrijven van hun keuze, waren zeer geslaagd. Gilde Opleidingen was tijdens de events aanwezig en zorgde ook voor ondersteuning op allerlei gebied.

Geslaagde On Stage-beroepenfeesten

Roermond On Stage
Tijdens de eerste editie van Roermond On Stage vonden veel vmbo-leerlingen een match met het bedrijfsleven. Studenten van Handhaver toezicht en veiligheid en secretariële studenten van Gilde Opleidingen waren aanwezig om de organisatie van het event te ondersteunen.

Regio Venlo On Stage
Ook op de vierde editie van het Venlose beroepenfeest bij Toverland was het druk en ontstonden er veel matches. Gilde Opleidingen was goed vertegenwoordigd: Secretariële studenten waren aanwezig om de organisatie van het event te ondersteunen. De bakkers in spe van Gilde Opleidingen hebben voor 250 overheerlijke On Stage-gebakjes gezorgd. Ook medewerkers van Gilde Opleidingen waren aanwezig om potentiële studenten te woord te staan.

Klik hier voor het filmpje van Regio Venlo On Stage.

Weert On Stage
Op 11 april sloot Weert On Stage, dat net als Roermond On Stage voor het eerst georganiseerd werd, de beroepenfeestenrij. In het Franciscushuis in Weert was het een drukte van jewelste. Hier kregen veel leerlingen al een goed beeld van beroepen en de daarbij behorende opleidingen. Ook in Weert waren studenten van Handhaver toezicht en veiligheid aanwezig om de verkeersstroom richting parkeerplaats in goede banen te leiden. Salon @PUUR van Gilde Opleidingen maakte vmbo-leerlingen wegwijs in de opleidingen en beroepen op wellness-gebied.

Doe Dagen
Op 9 maart was de Doe Dag van Roermond On Stage, op 28 maart die van Venlo. De vmbo-leerlingen zijn bij hun matches op bezoek geweest en hebben daar meer informatie gekregen over de opleiding en het toekomstige beroep. Bij onder andere salon @PUUR, Hotelschool Venlo en Zorgtechniek van Gilde Opleidingen konden groepjes leerlingen bijvoorbeeld meedoen aan workshops. De Doe Dag van Weert on Stage is 23 mei.

Doel On Stage-beroepenfeesten
De beroepenfeesten hebben als doel hulp te bieden bij de beroepskeuze van de jongeren. Daarnaast kunnen de vmbo-leerlingen contacten leggen met het bedrijfsleven, waar zij later nog eens een beroep op kunnen doen. Vaak resulteren deze contacten in stageplaatsen en zelfs in dienstverbanden tijdens of na de vervolgopleiding.