11 september 2017

Meedoen in de maatschappij, dat wil toch iedereen! Ook als je lichamelijk iets mankeert, als je verstandelijk beperkt bent of als je je net ieders anders gedraagt, je wilt een bijdrage leveren. UniK heeft daarom samen met Stichting Het Limburgs Landschap locatie Kasteeltuinen Arcen en Gilde Opleidingen een dagbesteding voor (jong)volwassenen op poten gezet. Bij Casa Verde in Kasteeltuinen Arcen vervullen de UniK-klanten de functies van gastheer en -vrouw.

Meer kunnen dan je denkt!

UniKe samenwerking
Vele organisaties verzorgen de dagbesteding binnen hun eigen vier muren. UniK is ervan overtuigd dat het daadwerkelijk participeren in de maatschappij van hun klanten een stap dichterbij komt door de dagbesteding om te zetten naar werkzaamheden binnen het bedrijfsleven in de regio. De klanten worden opgenomen als volwaardige medewerkers en voeren werkzaamheden uit die er toe doen.

Certificering
Naast dat de WMO-klanten (wet maatschappelijke ondersteuning) zinvol bezig zijn, kunnen ze dankzij Gilde Opleidingen ook een mbo niveau 1-certificaat behalen binnen de horeca, gericht op vaardigheden in de praktijk.

Wat kunnen ze wél
De focus ligt bij deze samenwerking op hun eigen krachten en talenten. Op wat mensen wél kunnen en niet - zoals zo vaak het geval is - op wat ze niet kunnen. Zodat ze ook ervaren dat ze meer kunnen dan ze denken en daardoor gemakkelijker ergens aan meedoen.

Kansen
Binnen Kasteeltuinen Arcen krijgen de UniK-klanten de kans om hun talenten verder te ontwikkelen, een plek te vervullen in onze maatschappij en te genieten van een fijne dagbesteding. Mooier kunnen we het niet maken!